Wat bieden wij

Badminton bij Badmintonclub Molenhoek

De leden van onze club spelen (gemengd) dubbelspel in teams die ter plekke worden samengesteld. Bij de samenstelling wordt in beginsel rekening gehouden met de het spelniveau van de teamleden, zodat de meeste wedstrijden gelijkwaardige partijen opleveren: dat levert iedereen immers het meeste spelplezier. Na elke wedstrijd worden er weer nieuwe teams gevormd voor een volgende partij.

Wij beschikken over 4 banen in een moderne faciliteit (sporthal van de Brede School te Malden), waar we ook ons net en onze shuttles bewaren; spelers hoeven dus enkel sportkleding (met schoenen die geen zwarte strepen trekken op de vloer) en een eigen racket mee te nemen (maar voor starters is er op een vooraf geplaatst verzoek wel een reserveracket te regelen).

Na afloop van de speelavond is er in elk van de twee kleedkamers een ruime en schone douche-faciliteit.

Voor nieuwe leden met weinig badminton ervaring bieden we een beknopt trainingsprogramma van een paar avonden, ongeveer een half uur aan het begin van de avond. Dat zich richt op de basis van het spel (spelregels, uitvoering basisslagen e.d.).

Speeltijd

Iedere vrijdagavond van het seizoen van 21.00u-22.30u, behalve als een kerstdag of Oudjaar op een vrijdag valt.