Wat bieden wij

Badminton bij Badmintonclub Molenhoek

De leden van onze club spelen (gemengd) dubbelspel in teams die ter plekke worden samengesteld. Bij de samenstelling wordt in beginsel rekening gehouden met de het spelniveau van de teamleden, zodat de meeste wedstrijden gelijkwaardige partijen opleveren: dat levert iedereen immers het meeste spelplezier. De puntentelling wordt door de spelers zelf bijgehouden, en vindt plaats volgens de nieuwe regels http://nl.wikipedia.org/wiki/Badminton, i.h.b. de tekstdelen ‘Algemene spelregels’, ‘Nieuwe puntenscore vanaf 2006’ en ‘Fouten’ . Na elke wedstrijd worden er weer nieuwe teams gevormd voor een volgende partij.

Voor de fanatiekere leden is er ook de mogelijkheid een enkelspel te spelen. Met name iets later op de avond zijn daar banen vrij voor. Wij beschikken over 4 banen in een moderne faciliteit (sporthal van de Brede School te Malden), waar we ook ons net en onze shuttles bewaren; spelers hoeven dus enkel sportkleding (met schoenen die geen zwarte strepen trekken op de vloer) en een eigen racket mee te nemen (maar voor starters is er op een vooraf geplaatst verzoek wel een reserveracket te regelen).

Na afloop van de speelavond is er in elk van de twee kleedkamers een ruime en schone douche-faciliteit.

Speeltijd

Iedere vrijdagavond van het seizoen van 21.00u-22.30u, behalve als een kerstdag of Oudjaar op een vrijdag valt.

Nevenactiviteiten

Naast het wekelijkse badmintonnen kennen we een aantal activiteiten die het reguliere vrijdagavondbadminton 1x per seizoen vervangen. Soms organiseren we een toernooi, dat in het teken van originaliteit en ‘spelhandicaps’ kan staan. Ook hebben we er een frisje en wat kleine hapjes bij. De tweede is de seizoensafsluiting, waarbij het badmintonnen uitloopt in een gezellige afronding op het terras. Sinds een aantal jaren doen we ook mee aan de ‘Actie Schone Maas’ waarbij we met een aantal leden gezamenlijk een stuk van de Maasoever schoonmaken en dat afsluiten op een terras.